Zvieratkové sudoku - herné príklady - ťažké
Dobrý deň,
spolu s našou hrou Zvieratkové sudoku ste dostali aj základné herné príklady pre rozcvičenie. Kto by však chcel zostať len u nich, že áno?
Tu sú pre Vás pripravené na stiahnutie ďalšie príklady – úroveň obtiažnosti „ľahká“. Vybraný príklad si kliknutím kurzora myši zobrazíte a následne „uložíte“ do svojho počítača. Potom si ho vytlačíte alebo použijete na monitore ako predlohu. Úroveň obtiažnosti je iba informatívna a pre každého je riešenie príkladov individuálne. Z vlastnej skúsenosti vieme, že ak nastane situácia, že sa riešenie hry zastaví a zdanlivo neviete, ako ďalej, stačí iba na okamih odstúpiť, zmeniť činnosť alebo sa len tak pozrieť z okna a tzv. „na chvíľu vypnúť“ a až potom sa ku hre vrátiť.
Každý príklad sa skladá z dvoch obrázkov. Na prvom je zadanie s chýbajúcimi kameňmi a na druhom je správne vyriešené zadanie. Ak si list vytlačíte, je možné ho v mieste čiary prehnúť a vyplnenú časť otočiť dole. Správnosť riešenia potvrdí alebo pomoc pri „zaváhaní“ poskytne po opätovnom otočení.
Prajeme Vám veľa zábavy s naším Zvieratkovým Sudoku.
Hra Sudoku:
- hra Sudoku bola vymyslená v roku 1979. Jej súčasný názov pochádza z Japonska, kde si získala veľkú obľubu. Je to logická hra (puzzle), ktorá v nami ponúkanej verzii používa namiesto čísel obrázky.
Princíp hry:
- cieľom našej hry Sudoku je doplniť chýbajúce obrázky vo vopred danej, z časti vyplnenej, tabuľke.
- tá má celkom 81 políčok, ktoré sú zoskupené do 9 štvorcov (3 x 3).
- k vopred vyplneným obrázkom je potrebné doplniť ďalšie obrázky tak, aby platilo, že v každom riadku, v každom stĺpci a v každom z deviatich štvorcov sú použité vždy všetky obrázky, avšak každý len raz.
- poradie obrázkov nie je dôležité.
- obrázky sa nesmú opakovať v žiadnom stĺpci, rade ani malom štvorci.
Obtiažnosť Sudoku nie je daná počtom vopred vyplnených políčok, ale ich vzájomnými väzbami, ktoré na prvý pohľad nie sú vidieť. Nie je až také dôležité, koľko času bude dieťa potrebovať na doplnenie chýbajúcich obrázkov, ide o hru, pochopenie jej pravidiel a ochotu „úlohu“ doriešiť.